2017-11-30 Härlig strandlångis idag igen med trevligt sällskap...

Mitt rörelsebehov pockade på och idag blev det återigen strandlångis för i morgon blir det cykelträning.
 
Dagen bjöd på soldis och mulet och det gillar jag för då blir det ännu behagligare att gå där på stranden eftersom det inte blir så varmt och svettigt.
 
Vårt vackra hav och idag är det stora vågor som sköljer in över stranden...
 
Skruttan kom och mötte mig och det är en gammal mager tik som är mycket go och snäll.
 
Skruttan ser verkligen skruttig ut men hänger med år ut och år in... 
 
Gamla Skruttan gillar att gullas med...
 
 
Precis i början på min strandlångis kom Ulrika och Leif och vi gjorde sällskap till klippgränsen och tillbaka igen så tack för en mysig pratstund. Härligt med sällskap av glada positiva vänner som verkligen gillar och trivs i Huay Yang.
 
 
Här vände vi av naturliga skäl...
 
Ganska bred strand idag också...
 
Mitt strandade träd är nästan helt dolt i vattnet...
 
Vitsippor och Blåsippor? Nej det är thailändska fina ängsblommor....
 
Nu är jag tillbaka på mitt utgångsställe på stranden via Sukta Resortvägen och Ulrika och Leif fortsatte till sitt utgångsställe... 
 
Här kommer Berta...
 
Vi träffade på Fino vid nationalparken och han följde med oss tillbaka till Campen men han kommer säkert att ta sig tillbaka till nationalparken igen där han trivs bäst.
 
Fina Fino gillar att svalka tassar och ben i havet...
 
 
 
Berta och Fino
 
Vi har just haft en lång kelstund tillsammans innan det var dags för mig att cykla hem igen.
 
Stort TACK till Ulrika och Leif samt alla "mina" vovvar för sällskapet!
 
Till er bloggläsare önskar jag en mysig torsdag och var rädda om varandra! 
 
 

Kommentarer:

1 [email protected]:

Tack själv Annika för trevlig samvaro!

Svar: Tack så mycket Ulrika och Leif 😍😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Maria :

Vilken mysig långis och vad fin Fino blivit i kroppen. Fina blommor, såg verkligen ut som vitsippor :) pok äe

Svar: Mmmm det var det hjärtat och visst är det underbart att Fino blivit så fin😍Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: