2017-09-23 Dagens aktiviteter på Huay Yang Beach...

Idag gick Maria och jag ner till stranden via Sukta Resortvägen då Rulle var i full gång med att serva min hoj. Toppen med en egen cykelserviceman :-D 
 
Lucas och gänget som håller till utefter vägen tyckte det var lite konstigt att vi kom gående och inte cyklade och det tog lite tid innan Lucas förstod att det var vi. Han linkade försiktigt fram till oss och har tydligen gjort sig illa i benet men inget som syntes. När han insåg att det var jag åt han ur min hand som vanligt men än så länge vågar han inte göra det från Marias hand.
 
Vi gick vidare och möttes av glada Skruttan, Lord och Tekla samt Berta strax innan det runda huset. Vi tittade efter Fino men han syntes inte till alls och inte heller när vi gick hemåt. Det fanns inte heller någon personal där att fråga om de visste något. Vi får göra ett nytt försök i nästa vecka för att få besked hur det är med honom.  
 
Berta och gänget följde oss till stranden, där jag normalt ger dem några nävar torrfoder vardera, och på vägen dit kom Lillflickan springande och pep av glädje.
 
Berta, Tekla, Lillflickan, Skruttan och Lord...(Maria har tagit bilden med sin Samsung)
 
Det gäller att ge dem i olika högar en bit ifrån varandra så det inte blir bråk om maten...
 
Det var rent ljuvligt på stranden idag, mjuk skön sant och svala sköna vindar och soldis...
 
En strandad kokosnöt...
 
Inte en människa så långt ögat kan nå norrut...
 
Vy söderut...
 
 
Strandens egen installation....
 
Eftersom det normalt är vila från den fysiska träningen på lördagar och söndagar för vår del tog vi bara en kort runda men med promenaden från vårt hus hit och tillbaka blev det ändå ca 10 000 steg. Det var ju bra det :-D
 
Stort TACK min älskade Maria för en mysig promenad samt tack även till våra vovvar för att ni finns och att ni alltid är ett extra glädjande tillskott till vår tillvaro.
 
Stort Tack även till min älskade Rulle som servar min fina cykel så proffsigt så den blir ännu finare och fungerar optimalt.
 
Till er bloggläsare önskar jag en härlig lördag med allt som hör därtill!
 
 

Kommentarer:

1 Birgitta S:

Hej!
Hoppas att du får något besked om Fino snart. Något helt annat det är svårt att få sommarjobb för ungdomar . Mina killar nosade reda på något som heter DogBuddy de har en hemsida men appen är det som gäller. Man anmäler sig som hundvakt måste ha fyllt 18 så klart och i sommar så har de/vi haft olika hundar hos oss allt från en vecka o ibland bara över en dag. Hussar o mattar som behöver hjälp och nu har det gått via våra killar de får pengarna men jag o min man har uppskattat det o vovvarna har trivts så bra o roligt att sonen fått så bra omdömen på DogBuddy nu får han tacka nej då det är mkt i skolan. Men de har tjänat en slant o hela familjen har tyckt om det.
Trevlig Lördag till dig och familjen!

Svar: Vilket trevligt sommarjobb för era söner och som även varit glädjande för er som föräldrar 😁😍Kul för vovvarna också att få byta miljö några dagar 😊 Ja vi väntar på besked angående Fino i början på veckan. 😍Trevlig söndag önskas er alla😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette:

Tack för vackra bilder.Cyklade 6 mil i går morse i strilande regn. Skönt att träna, men lite kallt. En fråga till Maria, Hur är det att komma till HY och cykla 7-8 mil? Är det jobbigt med värmen? Fast du är tränad kanske det är jobbigt med värmen? Ha en finfin söndag.

Svar: Tack så mycket Anette för det och duktigt jobbat i mindre trevlig träningsmiljö :-D Maria väntade 1 vecka innan cykelträningen och hon har inga problems med att cykelträna i värmen här då hon är mycket vältränad och gillar värmen :-D Ha en mysig söndag :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: