2018-08-15 Skiftande väder på dagens strandlångis från ösregn och lite sol samt bara mulet...

Cyklade ner till Wat Samut och gav Livia lite extra mat, (torrfoder och 1 rått ägg), till frukost samt hennes tuggben och när vi gullat en stund fick hon knapra på sina tuggben i fred.
 
Jag parkerade cykeln vid Huay Yang Beach, nedanför templet, och där kom tiken Damm och hoppade och skuttade av glädje och ville också ha lite gotta. Hon mår hur bra som helst och det är underbart att se henne och att hon mår så gott efter att den senaste cancertumören opererades bort av Pailin via Huay Yang Dog & Cat Rescue för en tid sedan😍. 
 
Precis innan jag skulle gå på min långis kom de första regndropparna och efter en kort stund vräkte regnet ner. Det var bara att dra på mig regnponchon och trava iväg norr ut för regnet i sig hindrar inte mig att gå.
 
Regnet vräker ner och regndiset ligger tätt över havet...
 
Efter ca 10-15 minuter hade regnet dragit förbi och det var bara mulet och i bakgrunden syns Lilleman och Falcon och de hade sällskap med tiken Guldrufs...
 
Chan- och Thaisi Island syns inte i regndiset...
 
 
Fantastiska kontraster mellan himmel och hav och havsvattnet är ljuvligt ljummet mot mina bara fötter...
 
Vare sig Lilleman, Falcon eller Guldrufs hängde på utan de väntade säkert på att deras lunchmat snart ska serveras på Dolphin Beachvägen söderut...
 
Nu börjar Chan- och Thaisi Island synas så smått igen...
 
Regnovädret drar österut...
 
 
Fino, Enöga och Coffee samt Brownie leker fint i vattnet, åtminstone ett tag...
 
Plötsligt får unghunden Coffee för sig att börja bråka med Brownie och både Fino och Enöga hakar på. Stackars Brownie och så här är det ofta, om en börjar tjafsa tycker de andra att det kan hjälpa till, utom Bryan som brukar hålla sig därifrån och har ingen lust att delta i mobben... 
 
 
Stackars Brownie tog tillflykten upp till nationalparken för att komma undan mobbgänget...
 
Sedan dröjde det inte länge innan Coffee själv fick smaka på samma mobbning av de andra och då var han inte så kaxig längre. Jag satte stopp för det mesta av bråket och sedan var det lugnt igen och de kunde alla hålla sams och leka och ha skoj istället...
 
Suck, vilket hundliv och vilka dramer som kan utspela sig men för det mesta löser det sig mellan hundarna av sig självt. En del är mer hackkycklingar än andra även i hundvärlden...
 
 
Så vackert att det nästan gör ont...
 
 
Solen kommer fram lite och belyser stranden... 
 
Vy söderut och åskan mullrar på håll därifrån...
 
Den bortre klippgränsen som jag dock inte rundade idag utan vände hemåt igen...
 
Coffee undersöker om han kan hitta någon krabba i bergsskrevorna...
 
Fina goa unghunden Coffee...
 
På vägen tillbaka hängde Fino på och vi träffade på goa fina tiken Guldrufs igen...
 
Guldrufs som är kompis till Lilleman, men han har numera ständigt sällskap av Falcon som hänger som ett plåster på Lilleman och gärna vill ha honom för sig själv...
 
Guldrufs kommer bra överens med Fino så hon gjorde oss sällskap hemåt igen...
 
 
Här över NishaVille kommer lite blå himmel fram...
 
 
Stort TACK till mig själv och mina goa fina hundföljeslagare för en härlig strandlångis!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en fantastisk onsdag (Lill-Lördag)!
 
Kvällen till ära kommer Rulle att bjuda på en smarrig Pinja Colada innan kvällsmaten som består av Gai Hå Cheeze & Mann Farang Todd (lättpanerad kycklingfilé med inbakad ost och lättpanerad potatis och därtill sallad ) som kommer att levereras direkt hem till oss från Jor Jarn restaurant 😋 Vilken lyx! 

Kommentarer:

1 Elisabet Lundqvist :

Mums för den som äter kyckling, jag hade gärna bytt till något vegetariskt men för övrigt lät det smaskigt / Elisabet

Svar: Tack Elisabet men just den rätten finns inte vegetarisk och jag undviker också gärna kyckling så ofta jag kan.😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Rebecca Adnell:

Häftig plats!

Svar: Tack Rebecca 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Tiina:

Hej! Blir du/ni aldrig sugna att skaffa en egen hund där i HY? En av de herrelösa hundarna tex.? Tack för fina bilder igen från HY!!

Svar: Hej Tiina, nej då det inte är tillåtet att ha egen hund eller hund överhuvudtaget på vårt område, Samt vi reser en hel del och och det kan vara svårt att lösa vem som ska ta hand om hunden under tiden som vi är borta. Jag har "mina" hundar att se efter och de trivs absolut bäst där de är på stranden, fria och friska. Tack för din respons på mina bilder :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Maria :

Vilken härlig prommis! Det är alltid såna dramer med vovvarna, önskar ju att alla kunde vara vänner 😀 Krama Coffee och Lilleman från mig ❤ fina bilder på ovädret med! Saknar er pok äe

Svar: Tack så mycket hjärtat och jag och vovvarna saknar dig på mina långisar och i övrigt också för den delen! <3 Så klart jag ska krama både Lilleman och Coffee från dig nästa gång vi ses. Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: