2018-08-23 Softardag i mitt paradis Huay Yang...

Idag känner jag mig lite seg i kroppen som om det är någon typ "förkylning" på gång så morgonen började med en mycket lång sovmorgon och vare sig jag eller Rulle klev ur sängen förrän strax efter kl 09.00.
 
Så skönt att bara lyda kroppen utan någon som helst press. Normalt har jag mycket energi och är alert för att hitta på fysiska eller andra aktiviteter av något slag. Idag blir det för min del bara vila, läsa, lyssna på musik, surfa på nätet, spela lite spel etc etc. 
 
Så skönt att ha möjlighet att välja själv, utan några som helst krav från min omgivning, och det är ju så det är att vara passionerad. Att få njuta av tillvaron här i mitt paradis Huay Yang där vi har vårt trivsamma vackra hus och trädgård samt vår lilla by där vi stormtrivs med allt som finns här.
 
Huay Yang har inte allt bara det bästa för oss!
 
Ordet paradis kan klinga lite pretentiöst i vissas öron men vad som är var och ens paradis är subjektivt och betyder så som följer:
 
Paradis, park eller trädgård, härstammar från det persiska ordet pairidaeza (persiska: پردیس, pardis), i bestämd form Paradiset, och är ett namn på en idealiserad plats vars existens är positiv, harmonisk och tidlös och där bara fred, välstånd och lycka finns.

Paradis – Wikipedia

https://sv.wikipedia.org/wiki/Paradis
 
För min del stämmer det väl för mig och min subjektiva upplevelse av att bo och leva i Huay Yang så det är därmed mitt paradis. 
 
Det blev en sen frukost och vi äter alltid färsk frukt till frukost och det är den frukt som är för säsongen eller som alltid finns.
 
För min del består min frukost av, förutom den färska frukten, omelett med grönsaker (gul lök, morötter, chili, ingefära, vattenspenat samt lite havregryn. Som dryck ett stort glas med grönt te med honung från templet i Ban Krud. Mums!
 
Denna goda frukost för både kropp och själ står jag mig på ända till kl 14.00 😋
 
God nyttig frukostmat...
 
Frukt : Longan, ananas, vattenmelon, papaya och drakfrukt...
 
Så här skönt kommer jag att ha det idag...
 
 
Både Rulle och jag gillar att lyssna på musik av olika slag och den här sköna låten hittade Rulle på youtube häromdagen.
 
Enjoy! 
 
 
Stort TACK för att jag ger mig själv möjlighet att njuta av det goda i livet och jag önskar dig min bloggläsare en fantastisk torsdag samt tack för att du läser min blogg!

Kommentarer:

1 Anonym:

Hoppas du inte blir sjuk- håller tummarna. Bra att du lyssnar till din kropp, vi har bara en . Livet går inte i repris, fast jag skulle ibland önska att det gick att köra lite saktare. Så man hann njuta av alla stunder.
Hösten är i antågande, träden börjar gulan och luften är hög och klar.
Ha det gott och sköt om dig😍 kram Gertrude

Svar: Tack så mycket Gertrude för din omtanke och jag håller med dig det gäller att vara rädd om sig. Hösten är vacker i Sverige och ni har i vart fall haft en fantastisk sommar för en gångs skull att minnas. Må så gott du också samt kram tillbaka ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Mia:

Den där låten är riktigt bra!!

Svar: Tack så mycket Mia 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Tiina:

Oj, hoppas du mår bättre idag, fredag! Bra att du lyssnar på kroppen och tar det lugnt ibland! Sången gillade jag mycket! Vi har fått en hel del regn sista dygnet, det behövs verkligen! Hoppas lågtrycket snart "lyfter" från er! Trevlig helg till er båda!! Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för din omtanke och idag mår jag toppen! Härligt att ni äntligen fått regn även i Sverige då det verkligen behövs efter torkan. Lågtrycket sitter et tag till här med det ät ok :-D Trevlig helg och må så gott samt kram tillbaka <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: