2018-08-23 Tips för dig som kanske har en annalkande "förkylning"...

Om jag känner mig seg och kroppen larmar att det är något på gång som tex en "förkylning" då tar jag alltid en tablett Decolgen till natten eller som idag även mitt på dagen för att mota den innan den eventuella "förkylningen" bryter ut.
 
Jag blir lite sömnig av dessa tabletter och det är meningen då kroppen ska vila. Är man känslig är det bäst att hålla sig ifrån fordonskörning med andra ord.
 
På mig hjälper Decolgen i vart fall och har jag känt "förkylningssymptom" innan jag lägger mig för natten är det borta på morgonen. Nästan som trolleri 😊
 
Per Decolgen Prin tab Paracetamol 500 mg, phenylephrine HCl 10 mg, chlorpheniramine maleate 2 mg. Decolgen Control & management of common cold, flu, sinusitis & hay fever. Decolgen Prin Control & management of common cold, flu, sinusitis & hay fever w/ nasal congestion.
 
 
Decolgen kan du köpa i de flesta affärer i Thailand som har medikamenter.
 

Kommentarer:

1 Jerry:

Hej ! Och vi tar TIFFY Dey, IYA FIN tablets 500mg, är väl något liknande skulle jag tro / Trevlig helg på er

Svar: Hej Jerry, Tiffy är typ samma tabletter fast ett annat namn bara. Tack för hälsningen och jag önskar dig detsamma! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: