2018-02-13 Dagens cykelträning solo till Prachuap Khiri Khan via Dan Singh Khon, 7,6 mil...

Idag ville jag fokusera på backträning så mycket som möjligt och ville därför ta den extra långa Dan Singh Khon (DSK) rundan innan Prachuap Khiri Khan (PKK) för backträning kan det aldrig bli för mycket av och är superbra träning för ben, lungor och hjärta.
 
Rulle ville fokusera på intervallträning till PKK via DSK samt att han skulle träffa sin kompis Will i PKK för en fika innan cyklingen hem.
 
Vi beslöt därför att cykla var och en för sig så kunde vi cykla som vi ville för att få ut det bästa av träningen.
 
En selfie innan 1 km backen, taggad till max :-D Mina nya coola cykelbrillor med ett av "glasen" som passar bra för dagen...
 
Efter 1 km backen har de nu lagt asfalt helan vägen där det för 1 vecka sedan var förberett för det. Så bred och fin denna väg tidigare skraltiga väg blivit :-D 
 
Så fin och bred väg det blivit...(söderut)
 
 
Norrut...
 
2 km backen avklarad och skönt med en kort vattenpaus och samtidigt njuta av naturen...
 
Efter det här blev det den långa DSK rundan, med många sköna uppförsbackar, rakor och som bonus lite motvind på det innan jag kom till PKK och 4-vägskorset vid norra portalen in till PKK. Jag cyklade in på Viriyahvägen och därifrån till "vår" 7 Eleven för inköp av mineralvatten etc.
 
Ingen rast ingen ro så det blev Akvarievägen ut från PKK, Phet Kasem Road och jag rullade i till vårt mysiga hus vid kl. 13.30 tiden. Medvinden på Phet Kasem gjorde susen...
 
Wow, vilket härligt cykelträningspass och när jag har ett sådant här flyt, cykeln går som ett urverk känns det som om jag skulle kunna cykla hur långt som helst. Underbart!
 
Rulle rullade in strax efter mig och var riktigt nöjd han också med sitt pass. Nu får vi softa resten av dagen för det är vi värda efter denna tuffa träning :-D
 
Stort TACK till mig själv för ett toppenbra cykelträningspass samt för att jag håller kroppen i trim :-D
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag!
 

Kommentarer:

1 Yvonne S:

Din självdiciplin är fantastisk! 👍🇹🇭🤗 Kram❣️

Svar: Tack så mycket Yvonne och det hjälper :-D Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Ida Engberg:

Wow, vad ni ligger i och vilken ork ni har! Sköna ungdomar till grannar vi har! 👍 Kram Ida

Svar: Ha, ha tack så mycket goa fina grannen Ida och det gäller att hålla igång på ålderns höst så vi orkar bli ännu äldre :-D Stor varm kram till dig från mig <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anette Hellichius:

BRA JOBB Annika! Avis avis. Här har vi haft influensa...Blä!! Ingen träning på 2 veckor!! Snart är vi i HY och då börjar vi träningen igen med långpromenader och yoga såklart. Ha en finfin kväll på er.

Svar: Tack så mycket Anette för det och vad trist med influensa☺Härligt att ni snart kommer till HY och ni är hjärtligt välkomna 😍Ha en fin kväll ni också 😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: