2018-07-10 Härlig cykelträning till/från Ban Krud, 8 mil...

Väderprognosen spådde 80-90 % regnrisk idag men på morgonkvisten såg det bra ut vädermässigt så vi chansade på att klara oss från regnet och träningsturen skulle gå till Ban Krud och tillbaka.
 
Detta är min andra cykelträning i Thailand sedan den 17 maj jag varit i Sverige i drygt 5 veckor men där blev den många långa promenader med hunden Tore varje dag för att hålla formen. Det har därmed lönat sig för jag känner mig i riktigt bra form och bättre ska det bli.
 
Rulle och Maria samt Svein är ju i toppform men jag ligger inte så långt efter vid tempokörningen så det finns lite att träna på för min del även om jag aldrig kommer i samma klass som de. Jag är trots allt snart 67 år och har bara cykeltränat på det här sättet i ett år så jag är nöjd med min insats även om jag strävar efter att bli ännu bättre förstås.
 
Jag älskar min nya Giant och den hjälper mig mycket när det gäller högre hastighet och då främst i backar där jag slipper dras med 10 kg extra som när jag cykeltränade med min tunga bycykel TREK. Härligt att göra ett lyckat köp då det här med cykelträningen blivit ett stort tränings och motionsintresse för mig😀 
 
Maria, Rulle och jag samt Svein i dagens träningsgroupi...
 
När vi kom till Tap Sakae hade de byggt upp ett stort marknadsområde på vägen parallellt med järnvägsspåret så där cyklade vi igenom men flera marknadsbutiker hade inte öppnat ännu... 
 
Stor marknadsplats med "tak" över i Tap Sakae... 
 
Cykelgänget tar en vattenpaus och bensträckare...
 
Seven Eleven i Ban Krud för vatten- och energipåfyllning samt lite vila innan vi cyklade hemåt igen...
 
Strax norr om Tap Sakae på Phet Kasem Road började det regna så smått och runt lastbilarnas hjul stänkte det vatten så när vi kom i höjd med Katolska Skolan valde vi att cykla in mot Sang Arun för att slippa motorvägen den sista biten hem och det var givetvis lugnare av flera skäl.
 
Det regnade inte särskilt mycket och slutade efter en stund så vi hade tur 😀 Det är bra att väderprognosen spådde rätt men ännu bättre att vi klarade oss från regnet nästan hela vägen hem. 
 
Dagens cykelträningsrutt i sol, mer eller mindre blåst, mulet samt lite regn. Hela väderspektrat därmed 😊
 
Stort TACK mina älskade Rulle och Maria samt fina goa vännen Svein för en både tuff samt härlig cykelträningstur!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag!

Kommentarer:

1 Yvonne S:

Härligt med lite regn ändå! 👍 Här i Sverige är det torrt som fnöske i nästan hela landet. Du får gärna skicka hit lite regn! 😉😘

Svar: Ja Yvonne regnet behövs både här och där och hoppas ni får lite regn och i så fall gärna på natten 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette:

BRA Jobb Annika och gänget.Du är superbra!! En förebild. Cykla på och njut med familj och kompis. Ha en kanon tisdag. Det tänkte jag ha. Kram

Svar: Tack så mycket Anette för det och ha en mysig dag du/ni också 😀 Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Elisabet Lundqvist :

Härligt att köra slut på sig ibland, man känner sig så nöjd efteråt. 😁/ Elisabet

Svar: Ja så är det verkligen Elisabet och vi får mycket lön för mödan 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Birgitta S:

Hej! Bra jobbat i värmen jag har fullt upp med att få något gjort när jag kommer ut från AC på jobbet kl 17. Men jag njuter av ljumma kvällar på balkongen o från Lördag har jag 3 v semester 😄 på landet härligt . Andra veckan är vi hundvakt i 8 dagar via sonen o Dog Buddy en fin gosig vovve på 12 år blandras som varit 3 g tidigare hos oss hela familjen längtar . Må så gott med Maria o Rulle o dina vovvar 😍

Svar: Tack så mycket Birgitta och du verkar ha en skön tillvaro du också med familj och vovvar. Må så gott du också och kram 😍😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 svein:

Takk for en topp sykkeltur :)

Svar: Tack så mycket själv Svein 😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: