2018-03-06 Tisdag = Cykelträning till Prachuap Khiri Khan via Dan Singh Khon, 7,4 mil...

Nu har vi klivit in i den varma perioden och den varar under mars-april och det känns verkligen framför allt när det är träning utomhus på gång....
 
Idag har vi 34 C i skuggan och det blev en extra svettig cykelträning med andra ord till Prachuap Khiri Khan (PKK) via Dan Singh Khon och vi tog den längre fina vägen som mynnar ut vid Phet Kasem Road, fyrvägskorset, mitt emot norra infarten till PKK. (Se tidigare inlägg).
 
Min älskade Rulle och jag <3  
 
Vattenpaus innan vi tar 2 km backen om ca 1 km...
 
Så här fantastiskt fina vägar i vacker natur cyklar vi i och trafiken är ytterst måttlig...
 
Rulle har köpt en ny fin sadel till mig i läder och sadelfäste i titan och delningen i mitten gör så trycket i skrevet minimeras. Den är mycket behaglig att sitta på framför allt under sådana här långa cykelträningar. Cyklar man bara runt lite i byn spelar det mindre roll vilken sadel man har.
 
Rulle är rädd om mig säger han och vill bara att jag ska ha det bästa. Det är min Rulle det som är en sådan fin och kärleksfull samt omtänksam make...
 
Min nya bekväma cykelsadel...
 
Cykelfäste i titan...
 
Egentligen är min cykel i minsta laget för mig (47 cm) och för min längd på 173 cm ska jag ha en cykel mellan 54-57 cm. Den är dessutom tung att hantera då det är aluminiumram och tillsammans med min gedigna cykelkorg med platta väger den 20 kg. Det fixar jag ganska lätt då jag är stark som en björn i benen. Jag gillar min cykel fast den är tung och klumpig och jag får kämpa extra mycket i uppförsbackarna men det drar ner farten.
 
Rulle har sått ett frö, då han vill mitt bästa, att jag borde skaffa en lättare mountainbike med ramstorlek 54-57cm = Medium, som jag bara ska ha som träningscykel och då med ramen i carbon (kolfiber) samt XT komponenter förstås både när det gäller växlar och bromsar. Jag vill inte ha en träningscykel med smala däck och bockstyre utan en moutainbike passar mig bäst och fungerar dessutom på mindre bra vägar.
 
Nu har jag bestämt mig att så får det bli så Tie på cykelshopen i PKK, Kasikornbankgatan, fixar det åt mig till ett mycket bra pris. Det blir en Giant XTC Advanced SL-FR med carbonram och alla XT komponenter, fälgar Mavic Crossmax Elite 27.5 och Mavicdäck, styret och sadelstolpen vill jag dock ha i aluminium i stället för carbon.
 
Den finns bara att beställa i en färg här i Thailand och det är svart med en fin blå färg som detalj så det blir diskret och snyggt. Hör och häpna, inget rött inslag alls :-D 
 
Enligt Tie kommer det att ta en vecka så ska den vara leveransklar och då cyklar jag hem den förstås :-D
 
Om du är intresserad av att se hur cykeln ser ut kan du lägga in uppgifterna på cykeln enligt ovan via Google annars får du vänta tills jag själv tagit bilder av den när den blivit min :-D 
 
Nu får vi se så att allt fungerar som det är beställt och planerat och det ska bli så spännande med en ny träningscykel då jag verkligen gillar den här typen av träning då den ger mig både kondition, glädje att få cykla i vacker natur på fina vägar året om. Bäst att passa på att satsa så länge jag orkar hålla på och få vara frisk och stark. 
 
Stort TACK min älskade Rulle för en härligt tuff samt svettig cykelträning samt för att du vill mitt bästa för att öka på min cykelträningsglädje ännu mer ♥  
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en fantastisk tisdag och var rädd om dig och de dina!
 

Kommentarer:

1 Anette Hellichius:

BRA JOBB till er. Spännande med ny utrustning. Ska bli kul att se din nya cykel. Ha det finfint. Kram

Svar: Tack så mycket Anette och det känns mycket spännande 😊 Ha det finfint ni också 😍 Kram
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Hej låter bra med ny cykel din Rulle har koll trots att den inte fanns i rött😄 sitter o läser ikapp här på din blogg haft fullt upp vi skall flytta till nya lokaler snart på jobbet o det har blivit x antal sena kvällar med rensa o fixa skönt när det är klart må så gott o 😍 Birgitta S

Svar: Tack så mycket Birgitta för det och lycka till med flytten på jobbet😁 Må så gott och kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Tiina:

Det var på tiden att du får en bättre anpassad cykel för din träning, Annika!! Grattis!! Du kommer säkert att märka stor skillnad när du åker! Ska bli kul att få höra om det sen! Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för det och fortsättning följer :-D Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anna:

Härligt med ny cykel! Ser fram emot att se den "in action", i alla fall på bild här. :D
Din nya sadel ser för övrigt väldigt bekväm ut.

Ha det fint!
/Anna

Svar: Tack så mycket Anna och fortsättning följer både i text och bild 😊 Ha det fint du också 😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: