2018-03-12 En skojig dag med Fina Familjen - Vattenhämtning - Stranden etc...

Innan frukost cyklade Adam och jag ledde min cykel till Charming Mart för att hämta dricksvatten i automaten.
 
Adam hämtar vatten...
 
 
Adam fick stoppa i 6 baht i myntinkastet och sedan trycka på knappen så kommer vattnet ner i dunken...
 
Jag tog sedan vattendunken i min cykelkorg och Adam cyklade tillbaka hem igen i vägrenen och jag ledde min cykel bredvid. Han var mycket duktig och vi var mycket noga med at se oss för då motorcyklar samt bilar kan komma i hög fart...
 
Efter frukost cyklade Adam, Rulle och jag och Linda samt Daniel gick till stranden via Sukta Resortvägen...
 
Adam cyklade hela vägen (ca 1 km) ner till stranden utan knot... 
 
Adam och jag byggde ett sandslott på stranden...
 
 
Vallgraven ska fyllas på med vatten...
 
 
Rulle, Adam och Daniel byggde ytterligare ett sandslott närmare havet....
 
 
Snart klart...
 
 
Lillflickan, Berta, Skruttan samt Lord kom och hälsade och vaktade sedan våra cyklar...
 
 
 
Adams fina cykel...
 
Dags att cykla hem igen och Adam envisades med att cykla på höger sida men efter en del diskussioner fick han allt finna sig i att i Thailand cyklar man på vänster sida...
 
Efter en sen lunch hemmavid fick Adam glass i stora lass, Mums!
 
Det blev en del poolbad också förstås under dagen och vilken härlig dag vi fick idag också! Stort TACK min Fina Familj för det!
 
Till er bloggläsare önskar jag en mysig måndag vad ni än hittar på för skoj!
 
 

Kommentarer:

1 phiah:

Så härligt. Fin bild med Adam och blåa bollen. Gratta honom med koola cykeln. Kramis <3

Svar: Tack så mycket Phiah och så klart jag ska gratta honom :-D Kramis <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anette Hellichius:

Tack för vackra och glad bilder. Ha det finfint. Kram

Svar: Tack så mycket Annette och ha det fint du/ni också 😍 Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: