2018-03-16 Trevlig MC-tur till/från Ban Krud och Bang Saphan med Fina Familjen...

Idag har vi städning av vårt hus på förmiddagen så Fina Familjen beslöt att ta våra motorcyklar till Ban Krud för att dels köpa honung på Buddhaberget samt för att det är en trevlig tur.
 
Linda, Daniel och Adam tog SvartForzan, Rulle tog sin Africa Twin för att lufta honom lite och jag tog min vackra Forza.  
 
Vi tog Djungelvägen till Thap Sakae och sedan kustvägen till Ban Krud och den är underbar att köra både hoj samt cykla på.
 
Buddha på berget innan Ban Krud...
 
Honungsköp hos mina tanter...
 
Några snälla fina tempelhundar...
 
Så vacker vy här uppifrån som jag kan beskåda om och om igen...
 
 
Buddhan börjar bli lite sliten i kläderna...
 
Efter att vi fått njuta av utsikten därifrån samt köpt våra honungsburkar beslöt vi att köra vidare efter kusten till Bang Saphan och därifrån hem via Ban Krud igen.
 
Vi fick härligt väder samt en mysig motorcykeltur tillsammans och nu får vi se vad resten av dagen har att bjuda på. Förmodligen blir det poolbad då det är mycket varmt (34 C i skuggan) och Adam älskar att bada :-D 
 
Stort Tack min Fina Familj för en trevlig MC-tur till! 
 
Till er bloggläsare önskar jag en finfin fredag samt helg! 

Kommentarer:

1 Anette Hellichius:

Tack Annika för vackra bilder. Hit skulle jag vilja cykla med familjen. Hur lång är denna turen? Är det ok att hitta Djungelvägen till Thap Sakae och sedan kustvägen till Ban Krud på GPS för oss som inte hittar i HY? Får man lov att sätta sig där och meditera? Ha en finfin helg med familjen. Kram

Svar: Tack så mycket själv Anette och till Ban Krud är det 4 mil. Att hitta till Thap Sakae via Djungelvägen kan vara knepigt utan GPS men har man väl memorerat vägen är det lätt. Det finns många vägar där att välja på. Det finns en beskrivning i min blogg som kan vara till hjälp. Kustvägen är enkel däremot och finns på Google Map. Cykla på Djungelvägen kan innebära att en del hundar kan jaga en om oturen är framme. Ha en finfin helg ni också samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: