2018-03-18 Kuckeliku klockan är 7 och så lite strandliv igen med Fina Familjen....

"Kuckeliku klockan är 7" säger Adam lite försynt vid min säng i morse vid kl 07.15 tiden och så ville han ha lite Kela lotion på sitt myggbett på benet. Det vara bara att kliva upp men Rulle sov vidare.
 
Efter Kelabehandlingen på benet ville Adam spela Fia med knuff och efter det var det att passa ihop nyckelpigekorten (som Dominospelet). Full fart med andra ord och precis som det ska vara med barn i huset <3 
 
Bäst att passa på och njuta av barnalivet så länge det varar, för den här gången, men vi har 2 veckor till att njuta av deras vistelse här hos oss och det känns så bra och vi tar varje dag som den kommer.
 
Efter frukost cyklade Rulle och jag och Daniel, Linda och Adam tog SvartForzan till stranden via Sukta Resortvägen. 
 
Idag var det ganska lugnt på havet och vågorna har minskat rejält i storlek. Vi byggde sandslott, Rulle och Daniel kastade frisbee...
 
Att ösa sand med en spade på stranden är skoj för både stora och små...
 
 
Daniel och Rulle kastar frisbee...
 
 
Dagens sandslottsresultat...
 
Adam och jag gick en kort strandpromenad norrut för att under vägen titta på lite annorlunda snäckor och han ville spara flera av dem, framför allt de som såg ut som fjärilar när man fällde ut snäckskalen...
 
De ville han ta hem till Sverige för att spara som ett fint minne i sitt rum...
 
En fin snäcksamling som Adam själv valt ut...
 
Det finns mycket att se och uppleva på stranden bara man öppnar sina sinnen och det är Adam duktig på och ställer många frågor...
 
Adams fina snäcksamling...
 
Stort TACK min älskade Fina Familj för en härlig strandvistelse och dagen är inte slut än så mycket trevligheter återstår :-D
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en skön avkopplande söndag!

Kommentarer:

1 Linda:

Vi hade så trevligt så <3

Svar: Mmm verkligen hjärtat 😍pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tiina:

Vilka fina snäckor Adam hittat! Jag visste inte det fanns så stora också som den som är unders, "fatet" till de andra snäckorna.Vad roligt att han vill ta med sig minnen från HY hem till sitt rum. Underbart att ni får vara tillsammans två veckor till!

Svar: Tack så mycket Tiina för din kommentar och visst är det roligt på alla sätt och vis 😁😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 sjostrands.blo.gg:

Så häftigt! Ångrar att jag inte plockade massa snäckor när jag och mamma ändå var där för några år sedan. Verkligen jättehärliga bilder :D njut på!

Svar: Tack så mycket och du får komma hit till Huay Yang igen och återuppliva dina fina minnen härifrån😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: