2018-05-03 Nu har min Giant fått nya snabba däck...

I samband med vår cykelträning idag stannade vi till vid PKK Bike för att kolla om Tiu fått de däck med slätare yta som vi bett honom ta fram innan vi åkte på vår lilla MC tur söderut.
 
Jodå, han var dessvärre tvungen att åka upp till Bangkok för att köpa den typ av däck som jag ville ha men då han ändå hade ärenden dit stod han själv för kostnaden av resan dit. Vilken service!
 
Tiu var dock lite orolig för att vi skulle tycka att de däck han köpt var för dyra (3 600 baht för båda däcken) men det tyckte inte vi utan tvärtom att det var ett bra pris.
 
Det är riktigt bra kvalitetsdäck av märket Schwalbe G-one Speed TLE - SnakeSkin och storleken är 27,5 x 2,0. De är även punkteringsskyddade även om man aldrig kan garantera att jag inte råkar ut för punktering fast risken är ju dessbättre mindre.
 
Nu blir det fart på min fina Giant 😀
 
Nya fina däcken...
 
FÖRE 27,5 x 2,1 med stora nabbar...
 
Skillnaden är lätt att se när nya bakdäcket är på plats...
 
SnakeSkin, det blir fint det och dessa däck ger även mycket bra fäste även på blött underlag och det känns bra för mig.
 
Stort TACK min älskade Rulle för att du är en sådan duktig cykelfixare samt att du är min förstås och tack till Tiu för att han fixade bra däck till min cykel.😍
 

Kommentarer:

1 phiah:

Nu kör du snart ifrån Rulle :P

Svar: Ha ha Phiah det är min plan 😍😊😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Maria:

Oj vilken skillnad! Tur jag ligger i hårdträning nu för jag kör få det tufft när jag kommer ner 🚴‍♀️😁 pok äe

Svar: Mmm det är en suveränt härlig skillnad hjärtat och nu får du träna ännu hårdare :-D <3 Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: