2018-05-07 Ny fräsch vecka som ger nya synintryck och upptäckter...

Härligt att börja veckan med en strandlångis efter helgen och idag såg stranden och havet ut så som mina foton och filmer visar.
 
Både nätfiskare och snäckletare håller till på stranden så här års när havet är lugnare och stranden bredare.
 
Morgonens första strandvy...
 
En nätfiskare kämpar på med sina nät som han drar efter strandbrynet...
 
Lugna vindar och vågor för dagen... 
 
Här känns det gott för barfotafötterna att gå...
 
 
Vovvarna Lillflickan med sin valp Sikhaao hängde med en bit och började leka med varandra i en yster lek...
 
 
När Lillflickan tröttnat på leken sprang hon tillbaka hem men Sikhaao hängde med mig en bit tills han insåg att han rörde sig i utkanten av deras revir och då sprang han också tillbaka...
 
Idag hade stranden detta mönster på sina ställen... 
 
Strandmönster som vågorna skapat...
 
En eremitkräfta som hittat ett gammalt skal som bostad...
 
Via länken kan du läsa om eremitkräftan om du är intresserad...
 
 
 
Ett gäng snäckletare och det är ett tungt jobb som belastar den axel som skaftet stödjer emot och det är mycket kännbart och gör ont. Jag vet för jag har testat....
 
 
 
Den här kvinnan visar upp sin fångst och hon har hittat massor med slutna snäckor som är de enda som godtas då musslan däri är färsk och därmed ätlig...
 
Vilken ljuvlig vy att skåda...
 
2 speedboatar har inkommit med sina passagerare och ska nu dras upp på land....
 
I höjd med Wanakon Nationalpark får jag trevligt sällskap av Lars O... 
 
Himmel och hav i fin kontrast...
 
Klippgränsen och här beslöt vi att vända tillbaka hemåt igen...
 
Jag gjorde Lars sällskap till Dolphin Beach där han vek av och fortsatte hem till sig och jag vände tillbaka till Hat Wanakon där jag parkerat min cykel. Stort TACK Lars för trevligt sällskap!
 
Dolphin Beach för dagen...
 
Rännilar i sanden som leds ut till havet...
 
Här mellan salan, som tillhör Wat Sanuk, och fd Da´s Restaurant, håller de på med något bygge och det ska bli spännande att se vad det ska bli...
 
Så vackert att jag nästan blir andlös... 
 
Solen kontra molnen ger fantastiska färgskiftningar i havet som är svåra och återge via min kameralins utan detta spektra bör därmed upplevas på plats...
 
Hemma vid min cykel igen...
 
Efter det vanliga gullandet med "mina" vovvar Lillflickan och Berta var det bara att cykla hem igen till vårt hem, ljuva hem 😍
 
Stort TACK för att jag får ha det så här bra och jag är oerhört tacksam för det så länge det varar!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin måndag och tack för att du läser min blogg!😊
 
 

Kommentarer:

1 Susanne Eliasson:

Åh, så fina bilder! Jag känner nästan känslan i kroppen som att jag själv står på stranden. Himmel och hav nästan flyter ihop.
Nu längtaaaar jag till juli då vi kommer 4 veckor.
Jag håller också på att samla ihop alla papper som behövs för visum och arbetstillstånd då jag ska arbeta på Svenska skolan i vinter, så då får vi vara i vårt älskade HY drygt 6 månader :)
Må så gott och hälsa Rulle
Kram

Svar: Tack så mycket Susanne och vad härligt att jag kunde förmedla den sköna känslan till dig 😊Förstår att du längtar hem till HY och vad roligt att ni snart kommer hem samt att du sedan kommer att jobba på skolan😊 Hälsningen är framförd och hälsa till Peter och må så gott båda två 😍😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S :

Hej vilken härlig start på veckan o lillflickan med valp så mysigt idag har vi haft sommar +25 o på kvällen nu kl 22 är inte golvet kallt trots öppet överallt härligt
Må så gott 😍

Svar: Tack så mycket Birgitta och vad härligt för er med lite värme äntligen 😊 Må så gott du också och kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Pernilla Andersson:

Hejsan

Trevlig blogg och fina bilder du har på din blogg.

Stranden är mycket vacker🌞
Tack jag hade också en underbar måndag 🌞

Svar: Hej Pernilla och tack så mycket för din kommentar och respons samt ha en härlig dag😊
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anonym:

Tack Annika för underbara bilder på naturen och människorna i HY. Tack!
Vi har underbart väder nu, härliga löpturer i skogen och yoga i trädgården. Fotbollsmatch ikväll. Detta har vi längtat efter. Ha en finfin cykeltur idag. Kram Anette

Svar: Tack så mycket själv Anette för det och vad underbart för er att få lite värme äntligen och duktigt jobbat med träningen 😊 Kram 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: