2018-05-14 Måndag och välkommen att hänga med strandlångisen på Hat Wanakon, åtminstone visuellt.....

Måndag, en ny fräsch vecka har tagit sin början och den ser jag fram emot både nu i denna stund och längre fram...
 
Jag följer mina rutiner då jag gillar de rutiner som jag har satt upp och föresatt mig att följa men bestämmer själv över dem och det är nog det allra härligaste. Att få ta kommando och ansvar över det liv som återstår av det här på jorden för att det ska bli så bra som möjligt. Åtminstone enligt de förutsättningar som jag har för dagen och det jag kan påverka själv. 
 
Det jag inte kan påverka i min omgivning väljer jag själv hur det påverkar mig och kan jag göra något gör jag det annars får jag lämna det därhän. 
 
Nåväl, på dagens agenda är det bland annat strandlångis som gäller och som vanligt, vill du hänga med kan du göra det via mina bilder och filmsnuttar😀 Välkommen!
 
Min parkeringsplats av cykeln och marken här är klädd med mjuka pinjeträdsbarr, ...
 
 
Nu traskar du och jag på norrut...
 
Vy söderut
 
...norrut...
 
Oj, idag har mitt strandade träds stam börjat komma i dagen...
 
 
 
Här kommer fågeln Red Wattled Lapwing farandes för att skrämma bort mig från deras revir...
 
Så vackert, strand-himmel-hav-moln i härlig harmoni...
 
Här ligger stranden blank som en välspolad isbana där det tunna vattenlagret på stranden speglar sig i himlen...
 
Strandens yta är mjuk och porös av krabbornas framfart...
 
 
Klippgränsen och vattenståndet är högt idag också så revet är inte blottat så det gör det lättare att runda gränsen, jag väntar tills det blir så igen framöver...
 
Om ett par månader kommer de här stenarna vara täckta med sand...
 
 
De döda torra bambustavarna hänger ner över bergskanten...
 
Nu är fågeln Red Wattled Lapwing på väg mot mig igen, men det är bara att gå lugnt utan vilda gester och visa att jag inte vill dem något ont...
 
En speedboat har just kommit in till nationalparken för att lämna av sina passagerare...
 
Det var dagens strandlångis det och den var lika härlig som vanligt och vare sig stranden eller havet var detsamma som i fredags utan lite annorlunda för dagen. Det gäller bara att öppna sinnena på vid gavel så finns det alltid något nytt att se eller uppleva, bara man vill.
 
Stort TACK till mig själv för att jag gav mig den här möjligheten idag också och till dig min bloggläsare önskar jag en fantastisk måndag! 

Kommentarer:

1 Eva Österholm:

Klart jag hänger med. Vi är på G att beställa resa nu. Oj vilka priser ☹ ses vid årsskiftet eller början av januari.
Kram

Svar: Härligt Eva och vad roligt att ni vill återkomma till HY igen! Kram <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Håller på i växthuset och där är +38 så värmen har jag inte svårt att föreställa mig.Men havet är svårare,vår lilla sjö är inte på långa vägar att jämföra med ditt vatten. Jo det är vått förståss .Fast på promenaden gick jag med. Kram Gertrude

Svar: Härligt Gertrude då har vi det nästan likadant du där och jag här och bonus att du samtidigt var här med mig😁😍 Kram❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: