2018-05-15 Bästa hälsokontrollen - Cykelträning till/från Prachuap Khiri Khan via Dan Singh Khon, 7,5 mil

Wow, vilket härligt cykelträningspass Rulle och jag fick idag till/från Prachuap Khiri Khan (PKK) via Dan Singh Khon!
 
Idag kände jag mig verkligen i toppform och cykelträningen gick som en dans fast värmen var tryckande och ligger på ca 35 C i skuggan. Jag fick till och med beröm från Rulle att jag var extra duktig och snabb idag, och det är bara att suga i sig, för vi körde på i ett bra tempo både i uppförsbackarna och i intervallträningen. 
 
Nu kommer det förhoppningsvis bara att gå bättre och bättre för trägen vinner och jag kämpar hårt med både benövningar, rygg, mage och annat som stärker kroppen som ett komplement till cykelträningen. Jag får ju även god hjälp av min nya lättare Giant med kolfiberram som gör att jag kan cykelträna på ett effektivare sätt än tidigare då jag framför allt nu har en cykel som passar mig bättre storleksmässigt och som ger en korrekt sittställning och därmed mer benkraft.
 
Det är mycket som ska stämma för att en fysisk träning ska bli så funktionell och optimal som möjligt och det gäller all träning. För min del är jag mycket glad att det fungerar så bra som det gör för jag är ju inte ung längre utan blir snart 67 år och det är bara tacka och ta emot så länge det känns så här bra.
 
Bättre hälsokontroll än så här kan jag inte få åtminstone när det gäller hjärta och lungor samt starka uthålliga benmuskler. Även psyket måste vara med på att kämpa på trots värme, motvind etc och att vilja bli ännu bättre eller till sist hålla kvar den nivå som jag slutligen hamnar i.
 
Härligt vi fixade 2 km backen lätt som en plätt idag 😀
 
En av många vattenpauser idag...
 
Här har vi just kommit in på den fina landsvägen mot Ban Thung Khlet...
 
I från vägen ser man de här lustiga stenbumlingarna som ser ut som en limpa med bröd som någon skurit  upp i skivor...
 
Vi stannade som vanligt vid 7 Eleven en bit från norra portalen till PKK för att fylla på med mineralvatten och få lite energipåfyllning i övrigt.
 
Härefter cyklade vi till JP Bike Shop som ligger parallellt med järnvägsspåret på Phet Kasem Road sidan av PKK. För dig som är intresserad av kvalitetscyklar och/eller olika tillbehör är det värt ett besök här. 
 
Du hittar shoppen lätt genom att köra in via södra infarten till PKK från Phet Kasem Road och precis innan järnvägsövergången tar du vägen till vänster en kort bit. Den vägen går längs med järnvägsspåret och vattendraget.  
 
JP Bike Shop i PKK
 
En liten shop men ett hyfsat urval av både cyklar och tillbehör och ägaren är duktig på engelska så det kan vara en fördel för den som inte kan prata thai...
 
På hemvägen stannade vi även till i Ban Thon Ket på PTT macken för att köpa mer mineralvatten på 7 Eleven då¨det gick åt extra mycket vatten idag. Det är viktigt att dricka mycket vatten i värmen framför allt när vi svettas mycket så det ska man inte snåla på...
 
Dagens cykelträningsrunda 7,5 mil
 
Stort TACK min älskade Rulle för ett härligt svettigt cykelträningspass och till dig min bloggläsare önskar jag en suveränt fin tisdag 😍   

Kommentarer:

1 Jerry:

Blir mer och mer imponerad av er, mycket mycket duktiga

Svar: Tack så mycket Jerry! :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Eva:

Om man cyklar mellan 60 och 70, är detstora vägar som man cyklar på då? Kan man göra den turen mellan 50 och 70 med en 11 åring

Svar: Tack Eva för din fråga men från strax innan Ban Thon Ket cyklar vi till HY på motorvägen 15 km och det är ingen lämplig väg för en 11 åring. ☺
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: