2018-05-18 Återigen välkomna till Hat Wanakon samt stranden ovan klippgränsen...

Idag är det fredag, Ned städar vårt hus på morgonkvisten och jag tar min sista strandlångis i Huay Yang och nästa blir inte förrän i början på juli. Då får jag sällskap av vår älskade dotter Maria och det ska bli underbart skoj.
 
Maria gillar att fotografera precis som jag och vi brukar ge varandra tips om olika vinklar eller annorlunda motiv samt bara njuta av stranden och havet precis som det är.
 
För min egen del ville jag idag fånga den känslan som jag gillar mest här på stranden....
 
Att möta stranden och havet som aldrig är sig lik från ena dagen till den andra...
 
Denna vy ger mig en euforisk känsla varje gång...
 
"Mina" goa vovvar Lillflickan och hennes valp Sikhaao och för dagen har eleverna från Lant- och Jordbruksuniversitetet i Bangkok slagit upp sina tält på området... 
 
Av med strandtofflorna och njuta av den varma mjuka sanden.... 
 
Idag är stranden otroligt bred och platt...
 
 
 
 
 
 
Låta fötterna njuta av havsvattnet på 34 C...
 
En vacker snäcka...
 
I dag är revet blottat rejält och mönstret i sanden ser ut så här för dagen...
 
 
 
Idag rundade jag klippgränsen då vattenståndet tilllät det med besked...
 
 
Vy söderut mot klippgränsen till Hat Wanakon...
 
 
Klart fint vatten...
 
 
 
Oj, här ligger en strandad fin nalle och ser hjälplös ut...
 
Jag satte nallen på en värdigare plats lutad mot en strandad gren...
 
Här kan nallen titta ut över havet och njuta av det i väntan på att någon tar hand om honom/henne...
 
 
Här vände jag och gick hemåt igen...
 
 
...så ljuvligt vackert...
 
Vackra bergs- och sandformationer...
 
Stort TACK till mig själv för en som vanligt fantastiskt skön strandlångis och jag kommer att sakna det här när jag är i Sverige. Fast det kommer jag säkert inte ha tid till i mitt umgänge med Fina Familjen som då kommer att ta upp all min tid och det kommer jag njuta av. Jag kan inte få allt men jag har ändå valt det bästa och det är både här i Thailand med min älskade Rulle samt att vara med min älskade Fina Familj.
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredag samt trevlig helg!
 

Kommentarer:

1 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Tack för, som alltid, härliga bilder.
Vilken söt nalle!
Tänk vi har nästan "sommar", och värme här i norr.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket själv Titti och hoppas det varma vädret hänger kvar så länge jag är i Sverige 😎☺Kram😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Tack Annika för underbara underbara bilder. Så vackert. Härligt när det är så varmt i havet. Vi har haft varmt väder ett tag här i Skåne så det dröjer inte länge till innan vi kan ta på oss dykutrustningen och göra årets första dyk....Ha en finfin helg. Kram Anette

Svar: Tack så mycket själv Anette och vad härligt att även Sverige börjar bli varmare och ger en fin vår och förhoppningsvis även fin sommar. Ha en finfin helg du/ni också samt kram tillbaka <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Maria:

Längtar ner till riktig värme och att få gå på stranden. Gå barfota och träffa er och hänga med vovvarna igen :) pok äe

Svar: Mmm jag vet hjärtat och vi längtar efter dig och det vi ska göra här tillsammans 😍❤ Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: