2018-05-22 Morgonpigg och morgonrunda med Tore...

Kroppen har inte blivit inställd på tidsskillnaden ännu så jag vaknade pigg som en mört strax före kl. 05.00, dvs minst 2 timmar innan jag normalt brukar vakna. Att försöka somna om var meningslöst. Resten av Fina Familjen sov som stockar fortfarande och Linda skulle ta sin morgonrunda med Tore först vid 06 tiden.
 
Jag beslöt att "avlasta" henne från denna morgonrunda och viskade till henne att sova lite till och att  jag tar morgonrundan istället. 
 
Solen sken och temperaturen visade ca15 C strax efter kl. 06 så på med ett lätt jacka och shorts och så knallade Tore och jag iväg bland morgontidiga joggare, cyklister efter vägen och det var en ljuvligt skön morgon.
 
Jag älskar Stockholm och då framför allt Kungsholmen där vi bor så Tore och jag gick utefter vattnet vid Hornsbergs Strand och en bit bortom Pampas innan vi vände tillbaka igen.
 
Tore är en snäll lättsam och go vovve och vi lekte med hans boll som han fick springa och hämta och fick lite extra motion på så sätt.
 
När vi kom tilbaka hade Fina Familjen vaknat och det var bara att sätta sig ner och äta frukost. Vilken härlig start på dagen det blev! 😀
 
Vy från Pampas mot Hornsbergs Strand där vi bor...
 
Fina goa Tore
 
Äntligen får jag se samt lukta på syrenerna, en av mina favoritväxter...
  
Mmmm vilken underbar doft...
 
Forsythian gillar jag också skarpt...
 
Vy mot Kungsholmen i morgonskrud...
 
 
Resten av dagen blir först en snabbträff  kl 11 med älskade dotter Maria, långis med Tore och sedan hämtning av Adam på dagis vid 15 tiden. Härligt, den här dagen kommer bli en toppendag! 
 
Den enda som jag saknar i min sfär är min älskade Rulle men han håller ställningarna hemma i Huay Yang och har det hur bra som helst enligt telefonrapport 😍. Tur att vi har så bra tekniska möjligheter att hålla kontakt med varandra när vi befinner oss på varsin sida om jordklotet och det är jag otroligt tacksam över! 
 
Jag önskar dig min bloggläsare en fantastisk dag var du än befinner dig i världen och tack för att du läser min blogg.

Kommentarer:

1 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Vilken härlig morgonpromenad med fina Tore.
Nu är Sverige som allra vackrast.
Väntar på syrenerna här i norr.
De har knoppar.
Lövsprickningen kom tidigt hos oss.
ha en fortsatt bra dag.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti och syrenerna är värda att vänta på 😊 Ha det så bra du också samt kram tillbaka 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Anonym:

Jag hoppas jag inte väckte dig, för jag tänkte på dig när jag steg upp vid 5tiden. Jag tänkte att jag skulle sakna långisarna i HY.....Men så kom jag på att det ju kan vara skönt att vila😀.kram från norr Gertrude

Svar: Nejdå Gertrude men det kanske var så omedvetet☺ Det blir ingen vila för dig för här är det full fart på benen också😊Kram❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Birgitta S:

Härligt för dig att komma till Stockholm när vi har så härligt väder just nu är det trist att jobba vill bara njuta men jag njuter av kvällarna som är så sköna sitta ute på balkongen efter jobbet ha det nu så bra o njut av din familj o fina Tore kram

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och det är en ljuvlig tid nu så försök njuta så mycket du bara kan mellan jobbet och fritiden. Kram ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anonym:

Så roligt att du är o Sthlm igen! Njut av tiden och må så gott/ kram Anna Lena

Svar: Tack så mycket Anna Lena och detsamma till er båda samt kram tillbaka ❤❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Anette :

Härliga bilder på morgonpromenaden. Syrener är underbara och i full blom här i Skåne. Igår gjorde jag ett långt yogapass i vår trädgård vid syrenerna. Stanna upp och ta in allt det vackra och underbara... Ha en finfin onsdag med din familj. Kram

Svar: Tack så mycket Anette och både du och jag vet vikten av att njuta och fylla kroppen med god energi och det här och nu 😊 Ha en mysig onsdag med de dina samt kram tillbaka ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Elisabet.b.lundqvist:

Hej, hoppas du får en härlig tid i Stockholm och jag ser fram emot att höra mer om svartvit när du kommer hem. Ha det bra /Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet och ha det så bra du också!
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Carina:

Kul att du är i Stockholm. Du har verkligen prickat rätt när det gäller vädret? Passa på att njuta av varje dag. Vi har garderat oss med att åka till HY i juli?

/ gillar värmen


Svar: Tack så mycket Carina och jag har verkligen tur med vädret här i Stockholm och njuter till fullo! Trevlig resa samt välkomna till HY och jag kommer hem till HY igen den 1 juli :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: