2018-11-26 Sorg i mitt hjärta - "Min" fina goa tik Livia har somnat in för gott i sömnen...

Sedan vi kom hem till Huay Yang igen för en dryg vecka sen, efter vår månadslånga resa, har jag letat efter Livia på tempelområdet. Hon brukar alltid komma fram när jag visslar på henne men de "enda" som kom framspringande var Svartvit och/eller Damm och det är ju roligt i sig då de båda ligger mig varmt om hjärtat.
 
Båda såg lite fundersamma ut varför jag fortsatte vissla fast de var hos mig och ville gärna ha min hela uppmärksamhet. 
 
Men ingen Livia har gjort sig till känna under den tid jag kollat efter henne och jag har även försökt prata med munkarna som inte riktigt förstod vilken vovve jag menade.
 
Efter att Tui pratat med munkarna kom det fram i kväll vad som hänt Livia för en tid sedan.
 
Enligt munkarna var hon pigg och glad på dagen och hade ätit precis som vanligt och på kvällen somnat tillsammans med de andra vovvarna på den plats hon valt, under munkarnas hus. På morgonen blev lite förvånade när de såg henne fortsätta sova i en lugn skön ställning fast de andra vovvarna var i farten. De kollade henne närmare och såg då att hon var död och hade somnat in för sista gången in i evigheten.
 
Ett sorgligt besked men skönt att det inte blev något dramatiskt slut för henne och glädjande att hon fick ett så lyckligt liv i flera månader sedan hon kom, tack vare att Tui på Huay Ynag Dog & Cat Rescue hittat henne den 29 juli 2018, sjuk och på gränsen till svältfödd. Se tidigare inlägg i bloggen.  
 
Med gemensamma krafter jobbade vi på att få henne frisk och lägga på hullet samt att hon skulle få stanna kvar på tempelområdet i munkarnas vård. Efter en kort tid där förvandlades hon till en frisk, glad, lycklig hund som dessutom började bli lite tjock. Hon trivdes så bra på tempelområdet med sina hundkompisar och fick även sluta sitt liv där och bara få somna in. Förmodligen var hennes hjärta kanske inte så starkt och slutade att slå och det gjorde det i sömnen.
 
Det kan säkert inte bli ett bättre slut än så, när det är dags att lämna jordelivet, får jag trösta mig med och jag kan förnimma hennes doft och känna hennes tillit till mig när jag lyfte upp henne i min famn och den glädje hon visade mig när vi träffades.
 
Det är ett fint minne att förvara i mitt hjärta och goa fina Livia vila i frid💗
 
September 2018
 
September 2018
 
September 2018
 
 
 

Kommentarer:

1 Tiina:

Stackars liten... det var sorgligt att höra. Men som du sa, hon fick ett lyckligt liv till slut, tack vare dig o några andra. Och ett fridfullt slut, i sömnen...

Svar: Tack snälla Tiina för din kommentar och Livia fick verkligen ett fint och lyckligt liv ända in i slutet och det var det minsta hon var värd den lilla tiken😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Maria:

Alltid sorgligt att mista en hund men som du skriver fick hon i alla fall ha det gott de sista månaderna i livet.💕

Svar: Tack så mycket Maria och visst är det så ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Titti/Umeå/Huay Yang.:

Vad fint att ni fick lära känna varandra och att hon fick några bra månader.
Kram Titti

Svar: Ja tack verkligen Titti och kram tillbaka ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Anette:

Så sorgligt att höra, men det bästa sättet att få lämna jordelivet. Att få somna in på en plats man tycker om och är trygg på. Livia kommer tillbaka till dej Annika på ett eller annat sätt. Hon lever vidare.... Underbara underbara hundar. Kram Anette

Svar: Tack så mycket Anette för de fina tröstande orden de gör mycket gott ❤Kram tillbaka ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Elisabet Lundqvist :

😢 / Elisabet

Svar: Tack Elisabet ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Birgitta S:

Jag gråter men hon fick några bra månader i slutet av ditt liv som du skriver. Skönt att hon fick dig o munkarna på slutet i varje fall. Jag är sån djurvän o förstår inte hur man kan missköta en hund på det sättet som i Livias fall . Innan hon fick hjälp . Tur att du fanns där för henne . 😍 må så gott

Svar: Tack så mycket Birgitta och jag är också glad att hon fick ett gott liv innan hon somnade in för gott det känns bra i hjärtat. Må så gott du också samt kram tillbaka samt kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Phiah :

Här kommer vovvekramar. Du, så vacker hon var, Livia ❤️

Svar: Tack så mycket Phiah och visst var hon fin den lilla Livia ❤
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

8 Maria:

Vad fint skrivet <3 Och så fina bilder på flickan <3 Så tråkigt att hon inte är med oss längre,hade sett fram mot att få träffa henne igen :´(
Men är ändå glad att hon blev räddad och fick ett sånt fint och bra liv till slutet. Att hon fick veta hur det är att må bra och få äta sig mätt.
POK ÄE

Svar: Tack så mycket hjärtat för det samt din fina kommentar och du vet ju hur eländig och sjuk hon var när hon kom till Dog Rescue. Ja så fint liv hon fick tillslut mysiga goa Livia innan hon skönt nog för henne bara somnade in i evigheten❤ Pok äd
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: