2018-11-29 Minimal samt obefintlig sandstrand idag på Hat Wanakon...

Innan jag cyklade ner till stranden via Sukta Resortvägen stannade jag till vid Dang Shop för att köpa ett paket med korv för att dels ge till Siikhaau med parasittablett i dels till Berta för att göda henne lite då hon blivit lite för mager. De hade bara djupfryst korv men i den här värmen skulle den tina ganska fort så det var okej ändå. 
 
Berta fick sin tablett igår tillsammans med hundgodiset så den svalde hon utan att blinka men hur det skulle bli med Siikhaau visste jag inte då en del hundar är fenomenala på att lista ut var tabletten ligger och spottar ut den. Det här är en förhållandevis liten tablett, men ändå, fast med tabletten istoppad  i korv brukar det gå hem.
 
Berta fick ett antal korvar som hon verkligen uppskattade samt extra mycket torrfoder då hon verkar hungrigare än vanligt. Lillflickan fick givetvis också några korvbitar och så även Siikhaau, förutom tablettkorvbiten, annars skulle det vara orättvist och "mina" vovvar är noga med rättvis fördelning😋
 
På min strandkortis idag följde Lillflickan, Sikhaao och Lord med och det är alltid extra trevligt med vovvesällskap.
 
Idag var det inte mycket till sandstrand att gå på...
 
Ett ostronskal med gästsnäckor på skalet...
 
Den här bamsestora stocken låg inte här på stranden igår utan måste ha flutit upp från havet. Inte så kul att träffa på den ute till havs och kanske köra på den med en liten båt... 
 
 
 
Det ligger mycket naturligt bråte på stranden som flutit upp från havet eller drivit ner från strandängen med hjälp av vågorna... 
 
En bit norrut var sandstranden helt borta och att gå på slingerväxterna Morning Glory med en massa naturskräp runt kändes inte så trevligt...
 
Sandstranden täckt av havsvatten och kraftiga vågor slog mot kanten...  
  
Jag vek då istället av in på skogsstigen och fortsatte till flodmynningen där vi vände tillbaka igen.
 
 
Lillflickan gick ner i flodvatnet och tog ett simvarv och hennes son Siikhaau tyckte inte om det utan ville att hon skulle gå upp därifrån...
 
 
Flodmynningen idag och av samma skäl som igår ville jag inte vada över...
 
Vi tog mysiga skogsvägen tillbaka till min cykel igen...
 
Det lilla andehuset som Ulf Ö och jag kallar för Häxans hus i sagan om Hans och Greta, där det ligger ganska väl dolt en bit in från stigen... 
 
Stort TACK mina goa fina vovvar för en mysig strand- och skogskortis samt stort TACK till våra fina goa vänner Pisac och AnnPer för en trevlig kväll igår.😍😍😍😍
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin torsdag samt återigen tack för att du läser min blogg! 

Kommentarer:

1 Tiina:

Har Sikhaao vuxit om sin mamma nu? Han ser större ut!

Svar: Ja och de är inte ens lika varandra förutom en liten rynka i pannan :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Irene:

Tänk att jag tror att det är lika viktigt för dig som för hundarna att det blir rättvist :) Du bryr dig verkligen om alla hundar. Tack för alla bilder och film.Längtar så till Huay Yang en sån här dag när det blåser så hårt och just nu kommer det snö också här i Stockholm, men den ligger nog inte kvar.

Irene

Svar: Tack så mycket själv Irene för din fina kommentar och respons och du har säkert rätt när det gäller rättvisa. De goa vovvarna sitter där och väntar på sin tur att få något och ingen ska bli utan.😍 Förstår att du längtar till Huay Yang och värmen men jag kan bjuda dig på en stor varm kram som kanske värmer lite i blåst och kyla. 😊😎
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: