2018-09-30 Lite målningsarbete och pyssla om hus och mur är kul...

Det duvpar som tidigare höll till på vår AC utanför Fina Familjens rum har inte återkommit och säkert tack vare det nät som jag placerad på och på baksidan av AC:n. Under duvornas hemvist där fläckade deras träck ner ytterväggen under AC:n och trots tvätt av väggen var det fula fläckar kvar.
 
Idag passade jag på att måla över fläckarna, som vi inte vill ha kvar, och nu är det fint och fräscht igen.  
 
FÖRE övermålningen av duvträck...
 
 
EFTER övermålningen
 
När jag ändå var i farten med färg och pensel målade jag även muren på ovansidan och lite på sidan där det behövdes bättras på. På grund av kokospalmerna blir det snabbt svarta fläckar på ovankanten av muren och det ser bara sunkigt ut.
 
Häromdagen gjorde jag rent där när jag ändå var igång och tvätta väggen från duvträcket men det behövde också målas igen.
 
Det var inte så längesedan som vår områdespersonal tvättade och målade muren runt vårt område men det blir snabbt smutsigt på sina ställen igen. Då är det bara att fixa det själv om man vill ha det fint på muren bakom huset😀 
 
Fin och fräsch ommålad mur
 
 
Både Rulle och jag är rädda om det vi äger och har och då underhåller vi det också så mycket vi själva kan och det är roligt samtidigt. 
 
 

Kommentarer:

1 Biggeros:

Visst behövs huset underhållas ibland. Vi ska ha en firma som ska tvätta alla fasaders väggar. När de ska börja...
Mañana mañana.....

Svar: Tack så mycket Biggeros för din kommentar och hoppas det blir snart då :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Tiina:

Räcker det med bara ett nät över AC:n? Jag har sett att man använder små "mattor" av 10-15 cm höga tunna metallpinnar för att hindra fåglarna från att sitta och bajsa ner olika "hyllor" och platåer...

Svar: På just den här platsen där AC:n är räcker det med nätet då inget annat är lämpligt just här. På andra ställen, typ krypin, för fåglarna, är avspärrade med hårt plastnät i ram. På smalare hyllor ovan fönster t ex passar det bra med tunna metallpinnar. Det gäller att välja rätt medel i förhållande till de ställen vi vill skydda. :-D
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: