2018-09-28 Härligt sätt att fira min födelsedag - Cykelträning till/från Prachuap Khiri Khan via Dan Singh Khon, 80,30 km...

Idag fyller jag 67 år och den bästa kroppsservicen och hälsokontrollen som jag kan bjuda min kropp och knopp på på är just det här, cykelträning i minst 7-8 mil i både berg och dal samt raksträckor i den här fantastiska miljön.
 
Jag är så tacksam för att min kropp fortfarande fungerar som den ska både fysiskt och psykiskt och att jag hunnit bli 67 år men det är inte gratis utan kräver mycket jobb också.
 
Det tycker jag min kropp är värd för om den ska hänga med några år till är det bara att fortsätta träna så länge jag förmår och orkar samt tänka på vad jag stoppar i mig både när det gäller mat och dryck.
 
Det finns ingen bättre födelsedagspresent än det här för mig, att vara frisk och leva hälsosamt och det gäller år ut och år in.
 
Den här rundan till Prachuap Khiri Khan (PKK) via Dan Singh Khon, brukar min snitthastighet ligga på knappt 24 km/timmen då det är många tuffa backar samt att farten dras ner drastiskt i PKK förstås.
 
Däremot gick det undan på vissa sträckor idag med maxhastighet på 49,4 km/timme och det är jag stolt över. Min Giant, som Rulle sköter som en dyrbar skatt, eftersom han vill att jag bara ska ha det bästa, är fantastisk att cykla på och jag njuter varje meter. Tack min älskade Rulle! 💗
 
Jag och min härliga Giant! (Rulle har tagit bilden)
 
Vilken härlig miljö vi cyklar i!
 
Vattenpaus innan 2 km backen... 
 
...som vi fixat galant den här gången också, trots hård motvind och värmen idag 😅
 
Vi stannade till på försäkringsbolaget Viriyah i PKK i samband med ett ärende och bra att förena nytta med nöje när vi ändå är här...
 
För att cykla till vår 7 Eleven efter Viriyah passerade vi under järnvägstunneln och Rulle väntar på mig för att ta bilder när jag kämpar på i den korta branta backen... 
 
...snart kommer jag så håll ut...
 
Här kommer jag och jag tror alltid jag ska slå i huvudet i det låga taket här men det är bara en känsla...
 
Mmmm det gäller att ha i rätt växel från början....
 
Hej och hå, snart är backen slut...
 
Jepp så var det fixat....
 
Vilken härlig vy från 7 Eleven, lika njutningsfullt varje gång...
 
Innan vi lämnade PKK svängde vi över till Ludo på See Sea för att köpa varsin smarrig paj till lunchfikat....
 
Vi tog därefter vägen över Wing 5 och Ao Manao samt Klong Wan till Phet Kasem Road...
 
Norrut soligt och fint, som vi just lämnat...
 
...och det här är vi på väg emot söderut 😱..
 
Vi klarade oss från regnet som just hade dragit västerut mot Burmabergen men det var blött på vägen så cyklarna blev lortiga, framför allt kedjorna....
 
Dagens cykelträningspass 80,30 km
 
Vid hemkomsten vid kl 13.30 var Rulle tvungen att spola av cyklarna, framför allt våra kedjor, då det är viktigt att få bort sand och annan smuts som kommer från den blöta vägbanan. Gör man inte det direkt ligger framför allt sanden och nöter på kedjan och det sliter ut den så småningom i förtid. Det känns onödigt så det är bättre att sköta om cyklarna direkt istället tycker vi.
 
Rulle sköter det så fint och jag är både glad och tacksam för att ha min egen cykelmekaniker men kom ihåg, han är bara min 😀😍.
 
Stort TACK min älskade Rulle för ett återigen härligt med som vanligt tufft cykelträningspass!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig fredag samt helg och till alla er som gratulerat mig via FB tackar jag extra mycket för det gör mig extra glad!

Kommentarer:

1 Maria:

Grattis på födelsedagen 💐🎂🥂🍾

Svar: Tack så mycket Maria 😀
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Reidun:

Grattis på födelsedagen.Kram;)

Svar: Tack så mycket Reidun och kram tillbaka till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Ett stort GRATTIS på din födelsedag Annika. Bra jobbat idag! Härligt att få träna och må bra. Här har det varit yinyoga och löpning. Ha en fortsatt finfin födelsedag. Kram Anette

Svar: Tack så mycket Anette för det och du om någon vet ju hur skönt det är att träna både kroppen och knoppen😊 Må så gott hela familjen och kram tillbaka till dig från mig😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

4 Elisabet Lundqvist :

Många grattis kramar från mig, hoppas vi ses i maj när jag och min gubbe kommer till huay yang för första gången på våran årliga Thailand resa / Elisabet

Svar: Tack så mycket Elisabet och välkomna till Huay Yang och så klart jag hoppas vi ses då samt kram tillbaka😁😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

5 Sofia Degerman:

Grattis i efterskott 🌺/Annelie

Svar: Tack så mycket Annelie!😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

6 Anna:

Grattis på födelsedagen såhär lite i efterskott! Det ser ut att ha varit ett finfint sätt att fira på!

Svar: Tack så mycket Anna för det 😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

7 Tiina:

Försenad men Hjärtligt Grattis för din födelsedag!! (Jag har varit bortrest över 3 veckor och inte haft möjlighet att läsa din blogg under tiden... ) Kram, Tiina

Svar: Tack så mycket Tiina för det och var härligt att resa bort under en tid! Kram till dig från mig <3
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: