2019-02-07 Härliga dagar, mysigt umgänge och roliga planeringar...

I går fick vi en mysig sen eftermiddag och kväll med våra fina goa vänner Christina och Jan. De ska resa ner tll Koh Lanta med sina respektive MC och behövde få lite tips på reserutt, resorter etc samt inlägg i GPS.
 
De är precis som vi noga med att ha en bra väl genomgången reserutt och planera den i tid, innan det är dags för avfärd, så själva resan blir behaglig utan onödiga negativa hinder på grund av dålig planering.
 
Rulle är fena på att reseplanera och i förväg, i samråd med mig, välja ut alternativa resorter för övernattning och lägga in dem samma i sin GPS. Det tar tid men det är det värt när man väl har nått sina delmål under resan.
 
Rulle och jag planerar att åka till Singapore via Malaysia i början på april och denna gång åker vi båda två på hans Honda Africa Twin. I samband med den resan finns massor att kolla upp hur det går till vid gränsövergångar, vilka dokument som behövs, respektive avgifter för att få föra in hans MC i de båda länderna, försäkringar etc etc.
 
Den vetskapen ska vara klar innan vi kommer till respektive lands gräns för det underlättar betydligt och överfarten blir smidigare. 
 
Det ska bli roligt att ge sig av på en MC resa igen och vi planerar att vara på resa i några veckor och hur kort eller länge det blir får resan  avgöra efter hand. Vi har ju all tid i världen och det är det som är så underbart att vara passionär, göra vad vi vill, när vi vill och hur länge vi vill.😀 
 
Efter genomgången med Christina och Jan avnjöt vi kvällsmålet tillsammans på Kritsana restaurant och det blev en synnerligen trevlig kväll som vi tackar våra kära vänner för. 
 
Livet är underbart och blir aldrig roligare än man själv gör det till och vi hinner göra mycket skoj och uppleva många olika trevligheter innan det är dags för avfärden i apil!
 
Jag känner mig fri som fågeln, ska vi åka dit eller dit eller "bara" njuta av vardagslivet i vårt paradis Huay Yang? 
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en mysig torsdag och var rädd om livet, du har bara ett (1)!
 
 
 

Kommentarer:

1 Birgitta S :

Men vad härligt för er att planera en ny resa . På motorcykel till Singapore . Härligt man skall njuta o ta tillvara varenda dag o det gör ni verkligen. Härligt att planera en resa det är halva nöjet av resandet? Trevlig helg o må så gott! 😍

Svar: Tack så mycket Birgitta för din kommentar och precis så tänker vi också😁 Trevlig helg önskar jag dig och de dina samt att jag skickar med en stor varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: