2022-01-23 Sköna söndag!

Temperaturen ligger på 0 grader och solen tittar fram emellanåt och dagen bjöd på en skön promenad i Igelbäckens Naturreservat. Fast jag ofta går i samma områden nära oss upplever jag aldrig det som tjatigt då det aldrig är lika från dag till dag. Det finns alltid något nytt att uppleva eller se samt höra om man öppnar sina sinnen och är mottaglig för det som händer och sker mer eller mindre.
 
Förkylningsviruset eller om det nu är Covid/omikron vi drabbats av (att självtesta med ett kit i hemmet är inte möjligt just nu pga stor efterfrågan, så vi utgår i från att det är omikron för säkerhets skull) är inte riktigt över än så vi tar det fortsatt lugnt och fysträningen på gymmet får vänta lite till, åtminstone för min del.
 
För mig är det ingen vits att gå och köra ett styrkepass, oavsett om det är ett lätt sådant, om kroppen inte är tillräckligt stark och mottaglig för träningen. Det känns segt att detta drar ut på tiden rent psykiskt men det är bara att inse fakta och ta en dag i taget. Risken är annars att det blir ett bakslag och det vill jag inte drabbas av. Jag är i vart fall tacksam över att promenaderna, både de korta och längre, blir av varje dag för det gör mig bara gott både för kroppen och knoppen.
 
En femlingbjörk, häftigt!
Gångvägen längs Igelbäcken och här växer många tvilling- och trillingbjörkar...
Varierande vägar och stigar i härlig natur
 
Stort TACK till min älskade Rulle för en härlig promenad i vår vackra omgivning och till dig min bloggläsare önskar jag en skön söndag!
 
 
 
  
 
 

Kommentera här: