2024-04-18 Uppfriskande långis vid Edsviken med omnejd, 14.40 km...

Idag under långisen var det lite småkyligt med ca +4 C, samt i omgångar duggregn blandat med pyttesmå snöflingor och en gnutta solsken. Typiskt vårväder med andra ord. Både vitsippor, Blåsippor och Scilla har krupit ihop för att skydda sig mot kylan och hoppas det blir lite mer värme snart som sätter fart på våren och grönskan.
 
Då jag var beredd på detta väder var det bara att plocka fram långkallingarna igen och goretexhandskarna och då min Fjällrävenjacka är vindtät och håller vätan borta så påverkade mig vädret inte nämnvärt. Har man bara bra och vettiga kläder så fixar sig det mesta.
 
Stort TACK för en härligt frisk långis och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin torsdag!
 
Mot Edsviken
Den blå pricken på kartan visar var jag är
Edsviken
Grönska på gång
Den klassiska brobilden
Grönskan börjar synas
Vårlök
Scilla
Blåstjärna (Scilla)
Dagens runda
 
 
 

Kommentera här: