2024-07-07 Stortallsrundan, en fantastiskt fin runda i skiftande natur, 13.85 km...

Idag beslöt Maria, Luna och jag att vi skulle gå Stortallsrundan i Bogesundslandets Naturrerservat och det var verkligen en fantastiskt fin runda med skiftande natur i skog, berg, ängar, träskmark, hagar och stränder etc. Allt som finns att önska på en härlig långis!
 
Vädret bjöd på sol, mulet, +19C och mycket starka vindar och det märkes tydligt när vi var vid stränderna eller uppe på Kvarnberget med en storslagen vy över Värtan ända bort till vårt Kista Torn. 
 
Stort TACK till mina älskade Maria och Luna för en mysig långis och till dig min bloggläsare önskar jag en skön söndag!
 
Här börjar vi att gå rundan....
Stortallen
Maria och Luna
Stortallen
Här var det att kliva över en av de kraftiga huvudgrenarna på Stortallen som fallit till marken...
Astrikefjärden
Maria och Luna
Maria har fotat mig....
Luna och jag...
Här gäller det att hålla i kepsen... (Mariahar fotat mig)
Maria och Luna får hålla i sig i den starka vinden
Vattenpaus
Här doftade det gott av Lindblommorna i Lindreservatet....
Maria och Luna njuter av vyn
Djungelväg
Hänförande vy från Kvarnberget
Här från Kvarnberget såg vi ända till Science Tower, vårt Kista Torn och Victoria Tower 
Brunört 
Stortallsrundan
Dagens runda
 

Kommentarer:

1 sandra ledin:

Jisses vilken natur att gå runt i. Såg ut som ett paradis med alla dessa olika miljöer. Jag älskar när det ändrar sig desto mer man går. Det är på så sätt man får se hur fantastiskt detta land är.

Ha en fin start på veckan 🌺

Svar: Tack så mycket Sandra för din kommentar och jag kan bara hålla med dig! Önskar dig oxå en fin vecka🥰
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: