2024-05-09 En härlig långis i skog och mark med mysigt sällskap, 13,56 km...

Idag beslöt Maria och jag och Luna att vi skulle gå vår långis i Naturreservatet Järvafältet med blandad natur och nu börjar Björkarna spira, Gullvivan och Kabbelekan blommar och söta fågelungar pilar omkring sina föräldrar Canada gäss.
 
Detta är vårkänsla på riktigt fast temperaturen ligger på ca +10 C.
 
Stort TACK till mina älskade Maria och Luna för en härlig långis och till dig min bloggläsare önskar jag en skön torsdag, Kristi himmelfärdsdag. 
 
Canadagäss med sina 7 ungar
En Tofsvipa som har en av hennes ungar under vingen...
Kabbelekan blomman...
Maria har fotat mig...
Maria och Luna...
 
Lite skogsarbete
Lite hinder för de cyklister som trots förbud i detta naturreservat cyklar i skogen och förstör stigarna...
 
 
 
Gullvivor
Dagens runda
 
 
 
 

Kommentera här: