2024-10-12 Först gymmet sedan en kort promenad i lövad skog....

Direkt efter gymmet idag tog jag en kort promenad bort mot skogen bakom Kista Gård i det vackra höstvädret. Marken är full av fallna löv i alla möjliga nyanser och himlen är klarblå. Temperaturen visar +10 C och det är därmed lite svalare nu men riktigt skönt.
 
Pga av ett litet bakslag i tisdags när det gäller min Plantar Fasciit då jag gått lite för långt, en sammanhängande promenad på ca 6,5 km och som tar en dryg timme att gå i maklig takt. Det gillade inte vänsterfoten alls så det var inte så bra.
 
Nu har jag fått "order" från Linus som är Naprapat på VOLT Health Club att ta en sammanhängande promenad på högst 30 minuter till att börja med. Vila foten från dessa sammanhängande 30 minuters promenader i 2 dagar. Fungerar det kan jag öka till 35 minuter med samma koncept.
 
Det låter jättetrist men vill jag bli bra i foten lite snabbare finns det ingen bättre lösning om jag nu vill gå på mina längre långisar när foten funkar för det så är det bara att gilla läget.
 
Det är så lätt att överskatta förmågan så nu får jag ställa timern på 30 minuter så vet jag när det är dags att vända efter 15 minuter. Det blir därmed ca 2-3 km åt gången för den sammanhängande promenaden bortsett från de korta sträckorna till och från gymmet och till/från Kista Galleria etc.
 
Puh, om huvudet är dumt får kroppen lida, så är det bara, så nu får jag finna mig i det här, förhoppningsvis bara under en begränsad period.
 
Stort TACK för en kort härlig promenad i vart fall i det vackra höstvädret och till dig min bloggläsare önskar jag en rolig lördag!
 
 
Snart hemma igen!
 
  

Kommentera här: