2011-08-06 Stockholm Pride Parad och middagsbjudning för Cilla och Erik

Årets Pride Parad är här igen och det är kul att kolla på och ta lite kort. Gick runt lite i Tantolunden innan alla drog iväg på paraden kl. 13.00. Strax innan mötte jag upp dotter Maria och hennes kompisar vid Zinkensdamms T-bana. Slog sedan följe med dem i Paraden och tog T-banan hem igen vid Hötorget vid kl 15.30.

Det var otroligt mycket folk som stod och tittade på paraden och vinkade och det är kul att det är så stor uppslutning på det här. Det behövs verkligen i dessa tider där människor tillåts att vara dem de är och att det sker i glädje och under fredliga samt festliga former utan stök och bråk.


Tuffa lädergrabbarna som är med varje år.


....viljan finns att ställa upp på bild...


Han till vänster sa att han hette Dan med kompis från Schweiz




En kvinna som vill visa upp sig i natura...




Karl-Henrik, en arbetskollega som är ordförande i Noaks Ark med sin trevliga Grand Danois




Marias kompisar


Alexandra i vacker peruk...


Cissi, Krister och Christoffer




Emelie


Zorro


En Smurf


Dotter Maria


En glad "modell"




Bara i "tejp"


Massor med åskådare...


Mycket folk!


Kul tryck på tröjan!




Anonym


...och så fick jag var med på bild mellan en gul och röd Stålman


Den flaggan gillar jag...




Babsan på väg i båten Patricia


Babsan sjöng för oss alla

Tog tunnelbanan hem vid kl. 15.45 och jag var så trött efter detta paradtrampade och alla intryck och musik att jag var tvungen att lägga mig och sova en stund så fort jag kom hem.

Rulle fixade god middag, panerad fisk med tillbehör som var jättegott till syrran Cilla med sambon Erik som gästade oss kl. 18.00 och det blev en mycket trevlig kväll tillsammans med dem.

Tack även till Maria och hennes goa kompisar för en trevlig paraddag!

Kommentarer:

1 Peter:

Trevligt att du lagt in en kommentar till varje bild. Även roligt att du fångat några bilder innan de började gå.



Håller med - Mycket intryck och musik, men otroligt mycket glädje! :)

2 Annika:

Till Peter: Tack för din kommentar!

3 Krister:

Tack själv för en toppendag!



KRAM

4 Anonym:

ååh jag missade pride iår :S

5 Annika:

Till Krister: Tack, tack, kram till dig med!



Till Mynnie: Synd, du får komma igen nästa år!

6 Susanne:

Fantastiska bilder ! !

Ta mig med nästa år........

KRAM

7 Annika:

Till Susanne: ...men då är vi ju i Thailand ju om vi inte hälsar på i Sverige för Prideparadens skull förstås...

Kommentera här: