2018-08-21 Dagens cykelträning till/från Prachuap Khiri Khan via Dan Singh Khon, 77,38 km...

Dagen till ära hade vi inget regn, bara mulet och en hel del sol samt inga stökiga hundar som var på "hugget" idag 😀 
 
Det är alltid en viss anspänning att cykla utanför Huay Yang och då tänker jag inte på cyklingen i sig utan vad som kan dyka upp på vägen och som kan bringa lite oreda under cykelträningen för då är tempot högt. Det gäller hundar som antingen jagar oss, ligger på vägen eller lommar ut i vägen lite lojt utan att se sig för, ormar som plötsligt slingrar framför cykeln från dikeskanten eller trafiken.
 
Det gäller därmed att ha koll på vår omgivning och huvudet på skaft så vi snabbt kan avvärja en eventuellt knepig situation. Det är också en tjusning att cykelträna i denna fantastiska natur och på så fina vägar som vi har i vår omnejd oavsett de eventuella "faror" som kan dyka upp.
 
Det är som livet självt, lösa det som lösa går på bästa sätt och inte låta rädslor ta över eller känna oförmåga så fort något knepigt dyker upp😊 Livet ska vara en utmaning men även kännas behagligt och harmoniskt där emellan, Yin och Yang.😁
 
Första delen av 2 km backen avklarad...(Rulle har tagit bilden på mig)
 
Rulle och jag och nu är hela 2 km backen avklarad....
 
Jag kände mig ganska seg i starten och det tog lite tid innan jag kände att det började flyta på och att ben, hjärta, lungor är i symbios och att det då går som på räls, snabbt, smidigt och att allt bara stämmer. 
 
Dagsformen är viktig för att få ett så bra resultat som möjligt och den kan variera från gång till gång. I vart fall kom jag igång och 2 km backen var lätt avklarad och efter den kändes allt så rätt igen.
 
Vatten- och bensträckarpaus och de här rötterna påminner lite om ormar som ringlar sig upp från diket...
 
Skönt för kossorna att vara fria och antingen ligga eller stå och äta... 
 
Rulle på väg...
 
Efter Dan Singh Khon tog vi som brukligt den fina breda landsvägen till Ban Thong Khlet och där körde vi 4 intervaller innan vi kom fram till byn. Till min glädje slog jag mitt personliga hastighetsrekord och var uppe i 47,5 km/timme. Inte hela vägen förstås men ändå, så det gick undan idag och likaså hela vägen fram till Prachuap Khiri Khan (PKK) i både med- och motvind samt sidvind😀  
 
Vår vana trogen stannade vi på 7 Eleven strax norr om PKK Centrum och vi gillar att sitta där för det är lugnt och skönt samt att vi får utsikt över havet.
 
Utsikt mot bl a Ao Manao...
 
 
En fin gammal fiskebåt...
 
Efter energipausen cyklade vi till PKK Bike (Kasikornbankgatan) och Tiu för Rulle ville beställa lite komponenter till sin cykel.
 
Jag passade på att köpa en ny cykeltröja med vargansikte på lysande gul färg så jag kommer att synas ännu bättre nu i trafiken.😀 En lysande affär med andra ord!
 
Min nya coola cykeltröja som inköpts idag på PKK Bike...
 
Baksidan på tröjan...
 
Dagens cykelträningsrunda...
 
Stort TACK min älskade Rulle för en tuff men härlig cykelträningstur och vi är så glada och tacksamma för att det inte regnade på oss idag!
 
Till dig min bloggläsare önskar jag en finfin tisdag!

Kommentarer:

1 Svein:

Bra jobbet - savner den turen - godt å slippe regnværet 😊🌤🌤

Svar: Tack så mycket Svein och vi saknar dig också på våra cykelträningar 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: