2018-08-22 Dagens strandlångis på Hat Wanakon och solen skiner idag, härligt!

Härligt, idag har vi haft sol mest hela dagen och värmen steg från 30 C till 34 C i skuggan och det var ett tag sedan nu som temperaturen översteg 29-30 C.
 
Det blev därmed lite svettigt på strandlångisen men skönt att vindarna fläktar från havet så det blev lite svalare😅
 
Utgångspunkten för dagen, stranden via Sukta Resortvägen...
 
Det var roligt att gå träffa "mina" hundar där igen för det var ett tag sedan nu😍. 
 
Sanden på stranden har flyttats hit och dit och smärre vallar har dämts upp av det oroliga havet under ovädersdagarna...
 
 
Strandremsan är fortfarande något smalare då högvattnet ligger kvar...
 
Nu har de 2 ställningarna i nationalparken fått påfyllning av räddningsredskap... 
 
 
 
Den bortre klippgränsen och havet ligger på...
 
 
Här stör jag uppenbarligen en Reef-Egret som tagit en paus på klippan för den flyger iväg i en hast...
 
Vågorna slår emot berget och det går att runda klippan i ca 40 cm djupt vatten men det gjorde jag inte den här gången... 
 
Högvatten men vågorna är lite lugnare idag än i måndags...
 
Bortre klippgränsen och revet ligger under vattenytan...
 
Mjuk skön sand för fötterna över krabbmarkerna...
 
Strax efter klippgränsen söderut kommer Falcon springande ensam och ser lite vilsen ut. Han hälsade flyktigt på mig och sprang sedan rakt ner i vattnet och lade sig en stund för att svalka sig. När han var klar kom han till mig och hälsade och när jag tog upp torrfodret för att ge honom åt han med glupande aptit och verkade mycket hungrig.
 
Falcon har varit som ett plåster på Lilleman och knappt lämnat hans sida men det verkar ha gått skilda vägar, åtminstone tillfälligt, för jag såg Lilleman skrota för sig själv härom dagen.
 
Falcon sprang sedan tillbaka söderut igen och försvann upp i nationalparken där han håller till mellan varven.
 
Hoppas han kommer till rätta igen och hittar ett revir där han känner sig trygg. 
 
Falcon, för tillfället lite vilsen
 
Fisknät i strandbrynet...
 
Dagens fångst som fiskaren stolt visar upp...
 
3 maneter på rad och i samband med regn finns det gott om dem i havet så det gäller att se sig för i samband med bad eller undvika bad i havet.
 
Stort TACK till mig själv för en härlig strandlångis och till dig min bloggläsare önskar jag en mysig onsdag (Lill-Lördag) vad du än hittar på för trevligheter😀

Kommentarer:

1 Anonym:

Härligt Annika själv sitter jag fast hemma med nytt operationssår. Tråkigt o långsamt går tiden. Tänker på Thailand i november så går det lite lättare. Kram kram från mig Susanne O4

Svar: Tack så mycket Susanne och trist med nytt operationssår som ska läka fint men snart är du här igen. Må så gott du bara kan och förmår tills dess. Stor varm kram till dig från mig 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

2 Birgitta S:

Vilka härliga promenader du är ute på. Alltid en eller flera vovvar som hakar på. Just nu har inte vi någon vovve här😢 Saknar vovve men de återkommer sonen har flera stamkunder roligt. Må så gott😍

Svar: Tack så mycket Birgitta och det är alltid kul när någon av dem hakar på 😍 Roligt för er också med vovvar då och då 😊Må så gott du också 😍
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

3 Anonym:

Inte långt kvar tills det är dags att börja med promenader för mig 😊. Ulf

Svar: Härligt Ulf det ser jag fram emot 😍😎😁
Annika i Ban Huay Yang i Thailand

Kommentera här: