2023-06-07 Dag 1, på vår lilla roadtrip I vårt vackra Sverige, 35 mil...

Så var det då dags för vår lilla roadtrip som planerat kommer vara i 8 dagar.
 
Dagens första resemål var Oskarshamn och här stannar vi i en natt.
 
Vi anlände till vårt hotell Clarion Collection Hotel Post mitt i centrum lagom till gratisfikat kl. 15-17.
 
Efter fikat tog vi en runda ner till hamnen och därefter i centrum av staden. Det är en hyfsat liten stad men mycket trevlig tycker vi.
 
Snart är det dags för kvällsmålet som också ingår i priset så det är ju positivt. Mums!
 
I morgon åker vi vidare till Kalmar...
 
Stort TACK till min älskade Rulle för en mysig resa hittills och till dig min bloggläsare önskar jag en finfin onsdag!
 
Fikapaus på vägen
Morotskaka på hotellet, mums!

Gullregn
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Ha det så trevligt på er biltripp.
Clarion Collection är toppen
Brukar bo på Tapetfabriken när vi är i Sthlm.
Kram Titti

Svar: Tack så mycket Titti och vi gillar också den hotellkedjan. Kram ❤️
Annika i Stockholm Sverige

2 Birgitta S :

Mysigt med en sverigetripp! Fint väder också🌞trevlig resa! 🐕

Svar: Tack så mycket Birgitta och Sverige är verkligen fantastiskt vackert!
Annika i Stockholm Sverige

3 Ola:

Trevlig resa👍🌞

Svar: Tack så mycket Ola!
Annika i Stockholm Sverige

4 Emiza:

jag ska åka runt i sverige snart. bra tips? hur länge tar det att åka genom hela sverige?

Svar: Det omöjligt att svara på Emiizaa och allt beror vad du färdas med och vad du vill se.
Annika i Stockholm Sverige

Kommentera här: